Schildpadden en dolfijnen spotten. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mariska Smeenge - WaarBenJij.nu Schildpadden en dolfijnen spotten. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mariska Smeenge - WaarBenJij.nu

Schildpadden en dolfijnen spotten.

Blijf op de hoogte en volg Mariska

14 Februari 2017 | Suriname, Paramaribo

Hoi allemaal!

In het vorige verslag had ik geschreven dat het hier erg hard regent, zo hard dat we soms bang waren dat het water naar binnen komt, maar dat dit nog niet gebeurd was. Nou dat had ik beter kunnen afkloppen.
Ik lag die nacht in bed en werd wakker van de regen, op zich niet heel gek dit gebeurd eigenlijk elke nacht. Ik stapte uit bed, vol in een plas. Shit nu kwam het dus wel naar binnen.. Dus besloten om de anderen wakker te maken om te schade te kunnen beperken haha!
Ik heb wel het gevoel dat er aan de regenperiode nu een einde komt. Afgelopen nachten weinig regen gehad, wat ook overdag te merken is. Phoee het wordt steeds warmer!

Oja dat wil ik ook nog vertellen. Ik werd dus laatst wakker van de regen en liep naar de wc. En wat ik toen zag.. Een. Kikker. In. De. Wc. Gatver en nu? De rest sliep nog dus nou stond ik dan, midden in de nacht. Als held op sokken pakte ik een handdoek en zwaaide ik richting de kikker en GELUKKIG sprong die de wc uit naar buiten. Pfieuw ook weer gehad.

Zondag zijn we voor het eerst op trip geweest. Helaas was Jojanne ziek en kon ze niet mee):. Dus samen met Kim en 2 andere meiden toch besloten om wel te gaan. Eerst zijn we met een boot(je) gaan varen om dolfijnen te zoeken. Ik moet zeggen dat ik er na een uur nog weinig vertrouwen in had. Ik had het gevoel dat ze maar ergens heen voeren. Maar uiteindelijk zagen we ze dan toch en wauw wat was dat bijzonder! Ik zal een paar foto's bijvoegen! Na het dolfijnen spotten zijn we wat gaan eten bij een vissersdorpje. Vervolgens zijn we naar Braamspunt gegaan om de schilpadden te spotten. Na 6 km te hebben gelopen, ik dacht dat dat een grapje was van onze gids, maar helaas we moesten echt 6 km lopen. Besloten we om even te gaan zitten. We zaten nog geen 20 seconde waarop de gids riep dat we snel moesten kruipen, ver weg ! Bleek dat er net op dat moment een schildpad uit het water kwam. Wow wat zijn die groot zeg! We moesten wachten tot de schildpad zijn plekje had gevonden voordat we dichterbij mochten. Lagen we dan op het strand, onder de sterrenhemel weg te dommelen! Al een ervaring op zich. Na 2 uur mochten we dichterbij kijken, inmiddels waren er ook 30 andere mensen die de schildpad hadden ontdekt. Eigenlijk vond ik het allemaal best zielig! Na een paar foto's gemaakt te hebben zijn we teruggelopen ( weer 6 km, pff) naar de boot. Eenmaal op de boot sliepen we zo allemaal haha.

Helaas is de ziekte niet alleen bij Jojanne gebleven, inmiddels zit ik ook al 3 dagen ziek thuis, geen pretje en al helemaal killing met die warmte. Gelukkig gaat het wel steeds beter!

Liefs.

  • 14 Februari 2017 - 22:31

    Jacqueline:

    Wat gaaf om mee te maken zo dichtbij.
    Fijn dat je je weer wat beter voelt
    dikke knuffel

  • 15 Februari 2017 - 15:18

    Gonnie:

    Jeetje Mariska dat is een leuke ervaring met Dolfijnen en een Schilpad zo in de Natuur....maar dat je wat ziek bent is niet leuk dus hoppa vitamientjes er in en verder genieten van alles.

    Kus van ons uit Zwolle

  • 16 Februari 2017 - 18:15

    Oma Vink:

    Mariska wat mooi die foto's echt bijzonder volgende keer met de dolfijnen zwemmen. Nu helemaal beter worden. groet en liefs oma Vink

  • 16 Februari 2017 - 20:23

    Judith:

    Wauw! Wat een avonturen nu al!! Kun je je hier toch niet voorstellen dat je zo dicht bij al die dieren komt!! Beterschap, niks aan om daar ziek te zijn.... snel weer op avontuur gaan! We lezen het gaarb weer

  • 17 Februari 2017 - 08:57

    Peggy:

    Hee Mariska.
    Leuk om je verhalen te lezen!wens je nog veel plezier en hopelijk voel je je al wat beter.
    Groetjes peggy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

-

Actief sinds 30 Dec. 2016
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 21525

Voorgaande reizen:

23 Januari 2017 - 07 Juli 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: