Twee rustige weken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mariska Smeenge - WaarBenJij.nu Twee rustige weken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mariska Smeenge - WaarBenJij.nu

Twee rustige weken

Blijf op de hoogte en volg Mariska

27 Februari 2017 | Suriname, Paramaribo

Hay!

Zo, we hebben twee erge rustige weken gehad. Te rustig! Zoals ik in de vorige blog had beschreven waren Jojanne en ik al ziek geweest. Helaas kwam Kim daar nog bij. Alleen kim maakte het nog wat spannender. Zaterdagavond belandden we met Kim op de eerste hulp. Toen we binnen kwamen en de wachtkamer zagen dachten we, nou dat kan nog wel is de heeele nacht gaan duren, jeetje wat veel mensen! Na een uur wachten waren we aan de beurt, dat viel ons nog mee. Kim werd onderzocht en na alle resultaten besloten de artsen om haar direct op te nemen in het ziekenhuis. Ze heeft hier tot dinsdag gelegen met een bacteriële infectie. En dat ziekenhuis is een plek waar je echt niet wil liggen als je ziek bent. De hygiëne is ver te zoeken, er was geen toiletpapier. Drinken krijg je er ook niet, daar moet je allemaal zelf voor zorgen. En de verpleegster daar zijn verreweg van vriendelijk. Goh wat waren wij, en Kim zelf ook, blij dat ze thuis was! Gelukkig is ze nu weer helemaal fit. Een lekkere start hebben we dus niet gehad, nouja hebben we dat ook weer gehad!

Dit weekend hebben we wel leuke dingen gedaan gelukkig! Zaterdag hebben we lekker aan het zwembad gelegen. Heeeerlijk, ik kreeg direct een vakantiegevoel. Wel onderschatten we telkens weer de zon, jup allemaal weer verbrand. Zondag zijn we naar overbridge geweest. Dit was 1,5 uur rijden met de taxi. We gingen met een busje die nou echt haast uit elkaar viel! Door echt de middle of nowhere! Eenmaal aangekomen hebben we met zijn allen een onze hangmat opgehangen in een soort hut en relaxen maar. Ik zal een paar foto's uploaden! Het ophangen van onze hangmat is trouwens wel elke keer spannend. Het is elke keer maar duimen dat de knopen er goed in zitten zodat je niet naar beneden zakt als je er in gaat zitten, wat de eerste keer dus wel gebeurde haha.

Ook heb ik nog een leuk nieuwtje uit Nederland kregen, Max komt de tweede week van april naar Suriname :)

Dit weekend gaan we op trip naar Brownsberg en Stone Island, dit avontuur zal ik beschrijven in mijn volgende blog!

Liefs.

• 28 Februari 2017 - 09:16

Jolanda H.:

O wat vervelend allemaal. Maar dat is achter de rug. Nu gaan jullie vast een hele leuke periode tegemoet. Heel veel plezier dames. Groetjes uit het koude Zwolle.

• 28 Februari 2017 - 18:50

Gonnie:

Mariska zo maak je wat mee he ....maar blij dat jullie alle 3 weer beter zijn.
    En dat Max jou kant op komt SUPER.
    Succes daar en tot gauw .

xxx Willem en Gonnie

• 02 Maart 2017 - 18:34

Oma Vink:

Mariska fijn dat jullie weer beter zijn, zo houden hoor. Je ziet zo wel wat dat is wel leuk. Jullie hebben nu de kans. Ga de weekenden maar wat leuks doen dan gaat de tijd ook sneller.Nou kijk nu maar uit naar de komst van Max liefs oma