Kleurtjes, fietsen en langzaam afscheid nemen. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mariska Smeenge - WaarBenJij.nu Kleurtjes, fietsen en langzaam afscheid nemen. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mariska Smeenge - WaarBenJij.nu

Kleurtjes, fietsen en langzaam afscheid nemen.

Blijf op de hoogte en volg Mariska

29 Maart 2017 | Suriname, Paramaribo

Iets later als verwacht, maar hier is weer een blog!

Maandag 13 maart, wow dat is lang geleden alweer.
Toen werd Holi Phagwa gevierd, dit is een Hindoestaans feest!
Tijdens dit feest wordt er met kleurenpoeder op elkaar gegooid. Iedereen was echt super vrolijk en al die kleurtjes ziet er ook super leuk uit. Ik vreesde wel een beetje voor mn haar, in het begin kon ik het goed vermijden dat iemand daar iets in gooide, maar dit had ik al snel opgegeven. Na een uurtje had mn haar, mn gezicht, mn kleding alllee kleuren van de regenboog, haha dat heeft ook wel wat! Nadat smiddags het feest was afgelopen in de Palmentuin zijn we thuis even gaan douchen, nou het ging nog redelijk snel uit mn haar (na drie keer wassen). Ik heb nog wel wat rode puntjes nu maar dat komt in Nederland wel weer (succes Chantal). Savonds zijn we naar het onafhankelijkheidsplein geweest om daar nog een feessie te vieren.

Vorige week zaterdag zijn we naar Peperpot geweest, dit een plantage.
In ons toeristenboekje die toch nog van pas kwam, stond in dat we primaaa op de fiets konden.
Wij als echt Hollanders zaten dus zaterdagochtend, na 100 meter al nat van het zweet, op de fiets naar Peperpot.
Peperpot ligt aan de andere kant van de rivier dus we moesten een brug over, een helehele hoge brug. Maar goed, als ze in het boekje zetten dat het kan kunnen wij dat vast.
Nou hahaha, ik weet niet wie dat boekje heeft geschreven maar dat heeft die er nooit in mogen zetten. Na 3 minuten zijn we maar gaan lopen, we kwamen echt niet meer vooruit.
Eenmaal aangekomen fietsten we door een bos heen waar we dieren konden spotten. Toen we een bord tegen kwamen dat er ook panters zaten wist ik niet meer of ik dat nou zo leuk vond haha. Uiteindelijk hebben we geen dier gezien en hebben we volgens mij de helft van de plantage over geslagen. Maar wel weer een heel avontuur rijker!

Afgelopen weken hebben we ook een paar keer gezwommen. We merken wel dat het nu wat mooier weer wordt in Suriname. Nou ja eigenlijk vind ik dat het alsnog veel te veel regent. Net als vanmiddag, zit ik lekker in de tuin nou ik moest snel maken dat ik weg kwam. Weer een dikke stortbui. Dat vindt ik nog wel echt een nadeel aan het land, je kunt er nooit van op aan wat voor weer het wordt. Daarom plannen we het zwemmen ook maar niet meer, wanneer we dat doen regent het toch..

Deze week is alweer mijn laatste stageweek hier in Suriname. Toch wel een beetje een gek idee, je hebt toch wel een band met de kindjes opgebouwd. Dus vandaag en donderdag nog meer even lekker met ze knuffelen :)

Liefs!

  • 29 Maart 2017 - 20:15

    Gonnie:

    Ja meisje dat wordt knuffelen....maar je gaat nu een leuke week hebben want je lieverd komt volgende week naar je toe ......dat wordt vast genieten.
    Tot gauw xxx Willem en Gonnie

  • 30 Maart 2017 - 13:43

    Oma Vink:

    Mariska leuk verslag, jullie hebben leuke avonturen beleefd, nou nog maar even er tegenaan en je kunt nu aftellen tot Max komt. Liefs o en o Vink

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

-

Actief sinds 30 Dec. 2016
Verslag gelezen: 629
Totaal aantal bezoekers 21508

Voorgaande reizen:

23 Januari 2017 - 07 Juli 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: