Whoehoeee, nog 3 nachtjes. - Reisverslag uit Nijeveen, Nederland van Mariska Smeenge - WaarBenJij.nu Whoehoeee, nog 3 nachtjes. - Reisverslag uit Nijeveen, Nederland van Mariska Smeenge - WaarBenJij.nu

Whoehoeee, nog 3 nachtjes.

Blijf op de hoogte en volg Mariska

20 Januari 2017 | Nederland, Nijeveen

Wat nog zo ver weg leek, komt nu wel erg dichtbij. Maandag vertrek ik voor 5 maanden en 20 dagen naar het altijd warme Suriname. Ik heb gemerkt dat er erg veel interesse is over het avontuur wat ik aan ga. Daarom heb ik, na een poosje getwijfeld te hebben, besloten om een blog bij te houden om jullie allemaal op de hoogte te houden van mijn verhalen.

Ik zit nu in het derde jaar van de opleiding Pedagogiek, dat betekent dat ik een jaar lang, 32 uur per week, stage moest gaan lopen. En jeetje wat zat ik hiertegen op zeg. Waar ik in het tweede jaar veel halve dagen had moest ik nu echt vol aan de bak! Samen met Jojanne en Kim besloot ik om mijn tweede half jaar in Suriname stage te gaan lopen. Wie had dat ooit verwacht? Nou ik niet haha!
Mijn eerste halfjaar heb ik stagegelopen bij Stichting Vanboeijen. Hier heb ik echt een superleuke, leerzame en vooral ook gezellige tijd gehad, echt een aanrader!

In Suriname ga ik stagelopen bij Stichting Lotjeshuis. Ik zal hierover even een korte uitleg geven.
Het doel van het Lotjeshuis is om ondervoede en in de steek gelaten kinderen, op te vangen en hen een goede en vakkundige begeleiding te geven in het centrum. Het gaat om kinderen uit een zwak sociaaleconomisch milieu. Er kunnen maximaal 32 kinderen in dit tehuis wonen.
Het lijkt mij een heftige maar zeker ook leerzame plek! Ik ben benieuwd wat ik daar allemaal ga tegenkomen.

Samen met Jojanne en Kim ga ik wonen in Paramaribo. In een huis met drie kamers wat dus betekent dat wij de hele begane vloer hebben gehuurd. Een huis met een mega grote tuin, met fruitbomen en baby krokodillen.. Ik weet niet of ik hier nou zo blij mee ben.

Ik zal jullie via deze blog op de hoogte houden wat ik allemaal beleef. Ik zal proberen alles leuk en duidelijk te omschrijven (dit is alleen niet mijn sterkste kant) Ik heb ook geen idee hoe vaak ik iets ga schrijven, ligt er maar net aan wat ik allemaal beleef. En hoeveel zin ik heb om iets te schrijven haha.

Liefs,
Mariska.

  • 20 Januari 2017 - 11:40

    Iris:

    Die baby krokodillen he, die worden ook groot

  • 20 Januari 2017 - 12:00

    Gery:

    Ik wens jou/jullie een leuk en leerzaam half jaar toe. Pas goed op jezelf en we zullen je missen.

  • 20 Januari 2017 - 12:58

    Annemijn:

    topper!

  • 20 Januari 2017 - 14:02

    Fennie:

    Heel veel plezier de komende maanden!!!

  • 20 Januari 2017 - 17:52

    Lars:

    Mooie persoonlijke uitdaging! Leuk

  • 21 Januari 2017 - 09:54

    Gonnie:

    Willem en ik wensen jou een fijne leerzame tijd daar toe.
    En pas goed op jezelf en met z n 3 tjes moet dat gaan lukken.

    Dikke Kus en een goede reis en verblijf daar.

    Willem en Gonnie

  • 21 Januari 2017 - 10:33

    Opa:

    Leuke tijd toegewenst

  • 22 Januari 2017 - 00:11

    Marjan Wolters :

    Heel veel plezier !!!! We zullen goed op je ouders passen :)

  • 24 Januari 2017 - 12:28

    Oma Vink:

    Ik zal het nog eens proberen nu weet ik hoe het moet. Veel succes, en stuur hier maar wat warmte heen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

-

Actief sinds 30 Dec. 2016
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 21505

Voorgaande reizen:

23 Januari 2017 - 07 Juli 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: