Eerste 18 uur - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mariska Smeenge - WaarBenJij.nu Eerste 18 uur - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mariska Smeenge - WaarBenJij.nu

Eerste 18 uur

Blijf op de hoogte en volg Mariska

24 Januari 2017 | Suriname, Paramaribo

Wow 18 uur nog maar? En al zoveel meegemaakt..

De reis viel mij niks tegen. We moesten 9 uur en een kwartier vliegen. Ik zat hier echt heel erg tegen op, want pfff 9 uur stilzitten..?
Het ging eigenlijk best snel voorbij, er waren veel leuke films waardoor we ons wel vermaakten.
Toen we eenmaal aankwamen op het vliegveld in Paramaribo kregen we, zoals iedereen al zei, echt een warme deken over ons heen. Het was warm maar ook nat. Nadat we onze visum stempel en onze bagage opgehaald hadden ( wat echt verbazingwekkend snel ging) moesten we een taxi gaan zoeken. Tja, welke neem je dan? Er stonden er wel 100, en al die gekken verhalen van iedereen.. Maar goed vaak ben je te bang.
Ik kan niet echt zeggen dat ik prettig in de taxi zat. Door deze rit heb ik wel besloten dat ik hier geen auto ga rijden, dat zegt genoeg denk ik haha.
Na 1.5 uur over zowel grote wegen als jungle wegen kwamen we bij ons huisje aan.
Yes het huis bestaat en de sleutel past!

Het was donker toen we aankwamen dus konden nog niet echt veel van onze straat zien. Gelukkig had onze lieve huisbaas wat eten en drinken voor ons gehaald. We waren allemaal moe van de reis dus hebben onze kamers klaar gemaakt en zijn gaan slapen.
Ik slaap in de kamer aan de weg, en we wonen aan een drukke weg. Ze hebben de muziek ook echt heel hard aan in de auto's, toeteren allemaal naar elkaar (net Nijeveen, iedereen kent elkaar). En zijn veel zwerf honden en volgens mij hebben onze overburen een hondenkennel ofzo? Er blaffen echt veel honden snachts. Ook zijn er de hele dag door van allerlei gekke dieren geluiden. Ach hier wen ik ook vast aan!

Een jetleg van 4 uurtjes? Nee joh daar hebben we echt geen last van, zeiden we allemaal vol overtuiging. Totdat we allemaal om half 5 klaar wakker in de woonkamer zaten haha!
We zaten rustig, want je kunt niet veel meer in deze warmte zonder je dood te zweten. Schreeuwt Kim ineens; kom, kijk in de tuin.
En ohmygod ik weet niet wat voor dier het was, hagedis, krokodil? Laten we het houden op krokodil dat klinkt wat stoerder. Het beviel me in ieder geval niet dat ze hier zo rond lopen.. bah!

Smiddags zijn we boodschappen gaan doen. Weer wat geleerd, nooooit meer boodschappen doen midden op de dag, niet te doen!
Ja aan deze warmte moet ik echt nog wel even wennen.

Zoo, zijn jullie weer even bijgepraat! Ik ga weer even lekker in de zon zitten, sterkte he daar;)


  • 24 Januari 2017 - 18:06

    Papa:

    nou dat klinkt allemaal goed Maris en aan die warmte raak je wel gewend
    geniet ervan

  • 24 Januari 2017 - 19:07

    Betsy:

    Mooi verhaal . Pas maar op met al die wilde dieren Gr. Betsy

  • 24 Januari 2017 - 19:18

    Jolanda Hoedeman:

    Leuk geschreven Mariska! Heel veel plezier en aan die hitte ga je wel wennen denk ik.

  • 24 Januari 2017 - 20:11

    Monique :

    Ohhhh wil je die leguaan voor me meenemen

  • 24 Januari 2017 - 20:23

    Ciska:

    Zweet in de bilnaad de komende maanden, is het niet van de warmte dan is het wel van al die vieze en enge dieren! Jij ook veel sterkte

  • 24 Januari 2017 - 20:43

    Jacqueline :

    Fijn dat de reis is meegevallen en dat het huis er idd stond. Lekker genieten. Huisje ziet er leuk uit alles wat je nodig bent groetjes van ons

  • 24 Januari 2017 - 21:27

    Algre:

    Mooi vertelt Mariska haha de warmte wen je wel aan en de wilde beesten ook wel hoor

  • 24 Januari 2017 - 22:05

    Annemijn:

    haha vet leuk dames!

  • 24 Januari 2017 - 23:03

    Gery:

    mooi verhaal en ik ben blij dat je goed bent aangekomen meid geniet ervan

  • 25 Januari 2017 - 16:52

    Nico:

    Leuk Mariska, veel plezier maar pas op voor paarse krokodillen!

  • 26 Januari 2017 - 16:08

    Oma Vink:

    Hallo Mariska volgens mij staat mijn reactie er niet bij dus nog maar een poging.
    Leuk verslag en leuke foto's stuur hier maar wat warmte heen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

-

Actief sinds 30 Dec. 2016
Verslag gelezen: 862
Totaal aantal bezoekers 21506

Voorgaande reizen:

23 Januari 2017 - 07 Juli 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: